Tak. Jednorazowe kody przy logowaniu do systemu Inpol są stałym rozwiązaniem systemowym i konieczna będzie dwuetapowa autoryzacja przy każdym logowaniu do systemu.
FAQ
W celu odwołania wizyty należy poinformować Urząd za pośrednictwem formularza internetowego. Aby zarezerwować nowy termin złożenia wniosku, należy wypełnić w Portalu inPOL nowy wniosek. Do każdego wniosku jest tylko jednokrotna możliwość rezerwacji wizyty.
W trakcie prowadzonego postępowania w sprawie wydania zezwolenia na pobyt możesz zostać wezwany do uzupełnienia dokumentów, niezbędnych do potwierdzenia okoliczności wskazanych w złożonym przez Ciebie wniosku. Dokumenty powinieneś dostarczyć w terminie wskazanym w piśmie. W wypadku niezłożenia wymaganych dokumentów, decyzja zostanie wydana w oparciu o zgromadzony materiał dowodowy w sprawie.
Uzupełnione dokumenty złóż osobiście lub przez pełnomocnika w siedzibie Wydziału Spraw Cudzoziemców przy ul. Marszałkowskiej 3/5 w Warszawie - Antresola, pokój A08 (stanowisko nr 18), wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się za pośrednictwem Portalu Cudzoziemca inPOL. Numerek ,,B” nie jest dostępny w biletomatach w siedzibie Wydziału. Podczas umówionej wizyty przyjmowane będą wyłącznie dokumenty w konkretnej sprawie, poprzez status której dokonano rezerwacji.
Oryginały dokumentów, bądź ich kopie potwierdzone notarialnie, możesz przesłać za pośrednictwem poczty lub złożyć w Punkcie Obsługi Klienta Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie, pl. Bankowy 3/5, wejście F od Al. Solidarności. Jednocześnie informujemy, że nie ma możliwości uzupełnienia braków materialnych pobierając bilet z literą „C”. Bilet z literą „C” przeznaczony jest wyłącznie dla braków formalnych.
Wezwania dotyczące złożonych w urzędzie spraw nadal będziesz otrzymywać w wersji papierowej na umówionej wizycie lub za pośrednictwem poczty. W Portalu cudzoziemca inPOL będziesz również miał możliwość podglądu skierowanego do Ciebie wezwania.
Nie, ponieważ Portal Cudzoziemca inPOL pozwala na wypełnienie wniosków dla wszystkich członków rodziny. Wnioski małoletnich dzieci mogą zostać powiązane z kontem rodzica.
Dla ułatwienia nadal do Państwa dyspozycji pozostaje formularz, który umożliwia również umówienie terminu na osobiste złożenia wniosków w Urzędzie. Na umówiony termin wizyty, należy stawić się z wnioskami wygenerowanymi za pośrednictwem systemu inPOL. Przyjmowane będą jedynie wnioski wygenerowane za jego pośrednictwem.
Funkcja przypisz sprawę jest przewidziana dla osób, które złożyły wnioski za pośrednictwem poczty lub biura podawczego bez wykorzystania Portalu Cudzoziemca inPOL.
Kod przypisania otrzymasz razem z pierwszym wezwaniem z urzędu. Kolejnym Twoim krokiem jest utworzenie konta w Portalu Cudzoziemca inPOL i przypisanie zarejestrowanej przez urząd sprawy przy użyciu otrzymanego kodu.
Tak, ale wyłącznie na etapie jego wypełniania. Nie można poprawić wniosku po jego wygenerowaniu. W takim przypadku należy wypełnić wniosek ponownie. Prosimy o dokładne sprawdzanie wniosków przed ich wygenerowaniem.
Tak, bo samo wygenerowanie wniosku i wgranie dokumentów nie stanowią potwierdzenia ich złożenia, dlatego pobierz wniosek za pomocą przycisku <pobierz>, wydrukuj wypełniony wniosek, podpisz i przynieś na umówioną wizytę wraz z niezbędnymi dokumentami.
Po zalogowaniu pojawia się okno prezentujące funkcjonalności Portalu Cudzoziemca inPOL. Wybieramy opcję <złóż nowy wniosek>, następnie procedurę legalizacji i okoliczność stanowiącą podstawę Twojego pobytu w Polsce. Wypełnij wszystkie pola formularza wniosku. Jeśli jakiekolwiek pole nie zostanie wypełnione lub zostanie wypełnione błędnie system poinformuję Cię o tym, wskazując błędną wartość. Po prawidłowym i bezbłędnym wypełnieniu formularza wybierz opcję
<generuj wniosek>.
W kolejnym kroku dodaj skany dokumentów, istotnych dla Twojego postępowania legalizacyjnego, możesz dodać maksymalnie 15 plików. Oryginały dokumentów oraz ich kopie zabierz do okazania w trakcie wizyty w urzędzie, którą umówisz zaraz po wygenerowaniu wniosku, wybierając dostępną lokalizację i termin na złożenie wniosku.
Przyjmowane będą jedynie wnioski wygenerowane za pośrednictwem Portalu Cudzoziemca inPOL.
Wszelkie uwagi oraz błędy dotyczące funkcjonowania systemu można zgłaszać e-mailem na adres inpol-pomoc@mazowieckie.pl.