Jesteś Cudzoziemcem? Zmieniłeś adres zamieszkania? Poinformuj o tym

                                                        

Jesteś Cudzoziemcem? Zmieniłeś adres zamieszkania? Poinformuj o tym

Co czwarte pismo wysłane przez Wydział Spraw Cudzoziemców wraca do urzędu z powodu niedostarczenia lub nieodebrania. Miesięcznie to około 3,5 tys. dokumentów. A to wydłuża czas wydania decyzji. Nie pozwól na to. Jesteś Cudzoziemcem? Zmieniłeś adres zamieszkania? Poinformuj o tym.

Pamiętaj! Pisemnie informuj Urząd o każdej zmianie swojego adresu zamieszkania

Jeżeli wiesz, że możesz mieć problem z odbiorem korespondencji, np. mieszkasz w akademiku lub hotelu pracowniczym, rozważ inne możliwości dostarczenia korespondencji:

możesz ustanowić pełnomocnika do doręczeń Wzór pełnomocnictwa w sprawie zezwoleń na pobyt | Migrant WSC

możesz wynająć skrytkę pocztową na pobliskiej poczcie https://www.poczta-polska.pl/dla-ciebie/na-skroty/skrytki-pocztowe/

Dlaczego jest to takie ważne?

W trakcie trwania procedury o udzielenie zezwolenia na pobyt w Polsce:

- otrzymasz wszystkie wysłane pisma urzędowe,

- Twoje miejsce zamieszkania, które wskazałeś we wniosku, zostanie potwierdzone, a postępowanie nie będzie wymagało przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego.

Ma to wpływ na udzielenie zezwolenia na pobyt.

Pamiętaj!

Jeżeli nie odbierzesz wysłanego do Ciebie listu, w którym zostałeś poinformowany o konieczności:

- uzupełnienia braków formalnych wniosku, może to skutkować pozostawieniem Twojej sprawy bez rozpoznania, z powodu nie stawienia się w urzędzie i nie dostarczenia wymaganych dokumentów, tym samym nie dochowania terminu wskazanego w wezwaniu,

- uzupełnienia braków materialnych wniosku, może to skutkować wydaniem decyzji negatywnej w Twojej sprawie i koniecznością opuszczenia terytorium Polski,

- stawienia się w urzędzie w celu złożenia odcisków palców lub wyjaśnień, Twoje postępowanie zostanie zakończone, a Ty będziesz zobowiązany do opuszczenia terytorium Polski.

Jak powiadomić Urząd o zmianie adresu?

Niezwłocznie przygotuj pismo (oświadczenie) informujące o zmianie adresu, następnie:

wyślij pocztą na adres Urzędu: ul. Marszałkowska 3/5, 00-624 Warszawa lub

złóż je w biurze podawczym po wcześniejszej rezerwacji - https://www.e-uslugi.mazowieckie.pl/umow-wizyte#/visit-selection).

Wzór pisma (oświadczenia) znajdziesz: Formularze wniosków - Pliki do pobrania - Zmiana adresu | Migrant WSC

Jak prawidłowo wypełnić pismo (oświadczenie)?

czytelnie, w języku polskim,

drukowanymi literami,

wypełnij wszystkie wymagane rubryki zgodnie ze stanem faktycznym.

Przypominamy

Jeżeli Twoje nowe miejsce zamieszkania znajduje się w innym województwie, Twoja sprawa zostanie przekazana zgodnie z właściwością miejscową do odpowiedniego urzędu wojewódzkiego.

Jeżeli chcesz przekazać sprawę do innego województwa skorzystaj z wzoru wniosku.

Wzór wniosku znajdziesz: https://migrant.wsc.mazowieckie.pl/pl/pliki-do-pobrania/327

Przebywaj w Polsce legalnie. Działaj mądrze – nie daj się oszukać!

Celem kampanii jest dotarcie do szerokiego grona cudzoziemców zainteresowanych legalizacją pobytu w Polsce z informacjami, które pozwolą zwiększyć ich świadomość i wiedzę z zakresu zasad wjazdu i pobytu w Polsce, w tym uzyskania karty pobytu.

Zgłoś błąd na tej stronie / Przekaż uwagi