Świadczenia pieniężne dla posiadaczy Karty Polaka - komunikat

Informujemy, że w dniu 22 stycznia 2025 r. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji ogłosił w Biuletynie Informacji Publicznej informację o wstrzymaniu rozpatrywania wniosków o przyznanie świadczenia pieniężnego z terminem wypłaty przypadającym na dany rok do czasu zabezpieczenia w ustawie budżetowej środków na ich wypłatę. Zatem na podstawie art. 24 c ust. 2 ustawy z dnia
7 września 2007 r. o Karcie Polaka (t. j.: Dz. U. 2023 r. poz. 192) uprzejmie informujemy, że Wojewoda Mazowiecki wstrzymuje rozpatrywanie wniosków o przyznanie świadczeń pieniężnych składanych od 22 stycznia 2025 r.

Poniżej podajemy link do strony BIP MSWiA, na której została zamieszczona informacja Ministra Spraw Wewnętrznych Administracji z dnia 22 stycznia 2025 r. o wstrzymaniu rozpatrywania wniosków
o przyznanie świadczenia pieniężnego: https://www.gov.pl/web/mswia/informacja-ministra-spraw-wewnetrznych-i-administracji-w-sprawie-wstrzymania-rozpatrywania-wnioskow-o-przyznanie-swiadczenia-pienieznego-dla-posiadaczy-karty-polaka-osiedlajacych-sie-w-rzeczypospolitej-polskiej5

W 2025 roku rozpatrywane będą wnioski o przyznanie świadczenia pieniężnego dla posiadaczy Karty Polaka złożone w pierwszej połowie 2022 roku.

Postępowania w sprawach, w których wnioski złożone były w 2022 r. i które nie zostały zakończone
z uwagi na wyczerpanie środków przeznaczonych na wypłatę świadczeń w 2024 r. zostały przedłużone, a informacje o tym fakcie zostały wysłane pocztą w pierwszym kwartale zeszłego roku.

Informujemy że decyzje w sprawach o przyznanie świadczenia pieniężnego wydawane w 2025 r. będą wysyłane pocztą. W związku z tym przypominamy o konieczności informowania urzędu o każdej zmianie adresu zamieszkania, numeru telefonu i adresu e-mail. Zmiany należy zgłosić pisemnie do urzędu podając numer sprawy o przyznanie świadczenia pieniężnego oraz imię i nazwisko Wnioskodawcy. W celu usprawnienia pracy prosimy o korzystanie z formularza dostępnego na naszej stronie internetowej pod adresem https://migrant.wsc.mazowieckie.pl/pl/do-pobrania/oswiadczenie-o-zmianie-adresu-danych-kontaktowych-0  

Wnioski złożone w 2023 i 2024 r. będą rozpatrywane w kolejnych latach po otrzymaniu środków finansowych umożliwiających wypłatę tych świadczeń.

Przypominamy o obowiązku informowania urzędu o każdorazowej zmianie adresu zamieszkania oraz danych kontaktowych (nr telefonu, adres e-mail). W pismach dotyczących świadczeń pieniężnych należy podawać właściwy numer sprawy (WSC-V.6152.1.XXX.RRRR), lub wyraźnie zaznaczać, że pismo dotyczy wniosku o przyznanie świadczenia pieniężnego.

Jednocześnie informujemy, że jeżeli postępowanie nie zostało zakończone, a dokumenty załączone do wniosku straciły ważność należy zadbać o to, aby do sprawy załączyć nowe ważne dokumenty . 

W przypadku chęci ustanowienia pełnomocnika, należy załączyć do akt sprawy dokument pełnomocnictwa oraz wraz z potwierdzeniem wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł. Z treści dokumentu musi wynikać, że pełnomocnik został ustanowiony do postępowania w sprawie
o przyznanie świadczenia pieniężnego. Pełnomocnictwo udzielone w postępowaniu o udzielenie zezwolenia na pobyt stały nie upoważnia pełnomocnika do reprezentowania Strony w postępowaniu o przyznanie świadczenia pieniężnego.

W razie pojawiania się wątpliwości, czy pełnomocnictwo zostało podpisane przez Wnioskodawcę,  organ prowadzący postępowanie może zażądać od pełnomocnika dostarczenia podpisu strony, który będzie urzędowo poświadczony.

W pismach kierowanych do urzędu dotyczących świadczeń pieniężnych należy podawać właściwy numer sprawy (WSC-V.6152.1.XXX.RRRR), lub wyraźnie zaznaczać, że pismo dotyczy wniosku
o przyznanie świadczenia pieniężnego.

 

Zgłoś błąd na tej stronie / Przekaż uwagi