Czy wiesz, że od 1 stycznia 2025 r. masz możliwość korespondowania z naszym Urzędem przez Internet - bezpłatnie i bez kolejek na poczcie?

Co musisz zrobić?

Załóż adres i skrzynkę do e-Doręczeń. Poinformuj nas o tym. Pobierz wzór pisma ze strony https://migrant.wsc.mazowieckie.pl/pl/do-pobrania/informacja-o-zalozeniu-adresu-i-skrzynki-do-e-doreczen-1

Jak to zrobić?

  1. Uzyskaj numer PESEL https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-numer-pesel-dla-cudzoziemcow
  2. Załóż profil zaufany https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage
  3. Złóż wniosek elektronicznie i uzyskaj adres do e-Doręczeń:
  • wejdź na stronę https://gov.pl/e-doreczenia.
  • wypełnij wniosek o utworzenie adresu i skrzynki.
  • sprawdź wniosek i podpisz go elektronicznie.
  • na adres e-mail dostaniesz potwierdzenie złożenia wniosku.
  • Zaloguj się na https://edoreczenia.gov.pl.
  • Otwórz zakładkę Twoje skrzynki.
  • Kliknij Aktywuj skrzynkę.
  • Podaj adres e-mail i zapoznaj się z regulaminem.
e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru.

Dzięki e-Doręczeniom:

  • wyślesz dokumenty do sprawy i odbierzesz korespondencję z urzędu z dowolnego miejsca,
  • nie musisz iść na pocztę czy czekać na listonosza - wystarczy Internet,
  • będziesz miał pewność, że wysłana z urzędu korespondencja zostanie do Ciebie doręczona nawet, gdy zmienisz adres zamieszkania lub wyjedziesz,
  • oszczędzisz koszty wysyłki, bo urzędowe e-Doręczenia są bezpłatne,
  • Twoja korespondencja z urzędem będzie szybsza i bardziej komfortowa,
  • Twoja przesyłka jest bezpieczna, dokument podpiszesz podpisem zaufanym.

Chcesz wiedzieć więcej o e-Doręczeniach?
Wejdź na https://gov.pl/e-doreczenia i dowiedz się więcej

Pamiętaj! Wysyłając przez e-Doręczenia pisma i dokumenty do spraw tytułuj je odpowiednio!
Wszelkie przesyłane pisma dotyczące spraw w toku, muszą być zatytułowane w następujący sposób:
•    numer sprawy,  
•    imię i nazwisko cudzoziemca.
Pamiętaj! Dokumenty do złożonych wniosków dosyłaj dopiero po nadaniu przez urząd numeru sprawy, który otrzymasz smsem lub e-mailem.
Jeśli nie otrzymałeś numeru sprawy w ciągu 8 tygodni od wysłania wniosku, skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy, podając następujące dane:
•    ID wniosku inPOL, ID wniosku MOS,
•    imię i nazwisko cudzoziemca,
•    datę urodzenia,
•    rodzaj sprawy,
•    datę złożenia wniosku.

Korzystaj z wzorów pism zamieszczonych na naszej stronie internetowej w zakładce https://migrant.wsc.mazowieckie.pl/pl/pliki-do-pobrania/327

Dlaczego jest to ważne?
Powyższe rozwiązanie przyśpieszy identyfikowanie dokumentów do sprawy i dystrybucję dokumentów w ramach Wydziału.  

O czym musisz pamiętać?
Jeżeli w jednym piśmie przesłanym elektronicznie załączasz dokumenty do kilku spraw, wskaż koniecznie w tytule wszystkie sygnatury spraw i dane cudzoziemców, a załączane pliki nazwij z właściwymi sygnaturami lub imieniem i nazwiskiem cudzoziemca.

 

Wyłączna odpowiedzialność za wyrażone opinie spoczywa na autorze i Komisja Europejska oraz Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji nie ponoszą odpowiedzialności za sposób wykorzystania udostępnionych informacji.

 

Zgłoś błąd na tej stronie / Przekaż uwagi