W sprawach ZAKOŃCZONYCH wniosek o przegląd akt sprawy należy złożyć w formie papierowej, za pośrednictwem biura podawczego lub poczty. Urząd skontaktuje się z wnioskodawcą w celu wyznaczenia terminu przegląd akt sprawy.
Rejestracja wizyty w celu przeglądu akt sprawy w Portalu Cudzoziemca inPOL
Jeśli chcesz zapoznać się z aktami swojej sprawy - w Portalu Cudzoziemca inPOL na karcie danej sprawy wybierz opcję "Zgłoś wniosek o zapoznanie z aktami". Następnie podaj uzasadnienie i zapisz. Zgłoszenia są realizowane wg kolejności wysłania wniosku. Oczekuj na wiadomość SMS o wyznaczonym terminie na zapoznanie się z aktami.
Rejestracja wizyty w celu przeglądu akt sprawy na platformie e-usługi
Jeśli chcesz zapoznać się z aktami swojej sprawy - na platformie e-usługi wybierz opcję - Umów wizytę, następnie lokalizację Wydział Spraw Cudzoziemców ul. Marszałkowska 3/5 i kolejkę P - przegląd akt - czytelnia.
Urząd udostępnia 26 miejsc tygodniowo, przeglądy akt odbywają się w piątki w godzinach 8:30 do 15:00. W przypadku, gdy pełnomocnik lub strona chciałaby zapoznać się z kilkoma sprawami, prosimy o wpisywanie kilku numerów spraw, nie więcej jednak niż 3 sprawy w przypadku osób niespokrewnionych.
Zasady rejestracji wizyt w kalendarzu internetowym w kolejce P - przegląd akt - czytelnia
- W trakcie realizacji procesu rezerwacji wizyty należy podać następujące dane: imię, nazwisko, obywatelstwo, imię i nazwisko pełnomocnika ( w przypadku udzielenia pełnomocnictwa do reprezentowania w postępowaniu), polski numer telefonu kontaktowego, adres e-mail.
- Wyżej wymienione dane podawane są obligatoryjnie w celu weryfikacji w dniu przeglądu akt oraz uzyskania numeru biletu.
- Osoba zapisana w systemie internetowej rezerwacji przybywa do urzędu co najmniej 10 min przed planowaną wizytą i udaje się przed wskazane stanowisko.
- Spóźnienie powyżej 5 min może skutkować odmową udostępnienia akt.
- Po dokonaniu rezerwacji internetowej nie ma możliwości zamiany osoby zapisanej.
- W celu odwołania wizyty należy poinformować Urząd za pośrednictwem formularza internetowego https://kontaktwsc.mazowieckie.pl/
- W przypadku dokonania więcej niż jednej rezerwacji na te same dane osobowe w ciągu jednego dnia – administrator zastrzega sobie prawo usunięcia drugiego i kolejnych wpisów.
- Podczas umówionej wizyty przy stanowisku może przebywać tylko cudzoziemiec i pełnomocnik.
- Pracownik udostępniający akta nie poświadcza dokumentów za zgodność z oryginałem, nie udziela informacji dotyczących spraw bieżących oraz nie prowadzi konsultacji dotyczących legalizacji pobytu.
- Podanie niepełnych danych w formularzu, danych niezgodnych z prawdą lub zapis na przegląd akt w innym celu niż zapoznanie się z aktami, będzie skutkował usunięciem rezerwacji lub kategoryczną odmową przyjęcia interesanta.
- Wprowadzenie do formularza rezerwacji terminu treści obraźliwych, ośmieszających lub naruszających zasady współżycia społecznego, skutkuje usunięciem rezerwacji oraz zablokowaniem konta użytkownika.